דב קלמנוביץ: "נאבק על השבת כמו שאנחנו נאבקים על הבתים בבית אל"

דוד קורצוייל 3 Comment on דב קלמנוביץ: "נאבק על השבת כמו שאנחנו נאבקים על הבתים בבית אל"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גם דב קלמנוביץ, יו"ר הבית היהודי בירושלים והמשנה לראש העיר, מתנגד לפתיחת מתחם 'יס-פלנט' בשבת.

"השבת הינה ערך דתי וחברתי. שמירה על הסטוטוס קוו מספקת מחויבות לשקט בירושלים", אמר קלמנוביץ בתגובה לפרסומים כי מתחם 'יס-פלנט' יפתח בשבת והוסיף "הגיע הזמן שהציונות הדתית תגיד את דברה ותילחם על השבת כפי שהיא נלחמת על ארץ ישראל. נאבק על השבת כמו שאנחנו נאבקים על הבתים בבית אל".

"יצרתי קשר עם מנהיגי הבית היהודי ברמה הארצית על מנת שהנציגות המקומית והארצית יעבדו יחד" סיים קלמנוביץ את הודעתו.

כזכור, שלשום (א') שיגרו שלושת חברי מועצת העיר ירושלים מטעם 'דגל התורה', יצחק פינדרוס, ישראל קלרמן ואליעזר ראוכברגר מכתב חריף על הפרה חמורה של הסטאטוס קוו בעיר הבירה.

במכתב הם כתבו כי "בשבוע הבא עתיד להיפתח בירושלים מתחם "שרובר", באיזור דרך חברון – שכונת אבו טור, לא הרחק מחומות העיר העתיקה. מדובר במתחם גדול מאד המונה 16 אולמות בתי קולנוע של "יס פלאנט", וכן מספר רב של מסעדות, בתי קפה, גלידריות וכדו'. מתחם זה, על פי הודעת בעליו, יהיה פתוח בשבתות ובחגים".

"מדובר בהפרה חמורה ביותר של הסטאטוס קוו בירושלים, ושינוי לרעה באופן חמור עד קיצוני של מציאות החיים העדינה הקיימת בירושלים מזה שנים רבות, פגיעה באיזונים ובמרקם העדין של החיים המשולבים בין הציבור שאינו שומר שבת ותורה ומצוות, לבין הציבור החרדי והדתי הגדול שהוא הרוב מקרב תושבי העיר ירושלים".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    סוף סוף החרדים והדתלי"ם שיעשו יד אחת בכל הדברים שבת ארץ ישראל והכל שהם פחות או יותר באותו ראש, רק חבל שהגובים והכסף מפרידים ביניהם

  2. 2

    שחוץ מכסף לא מעניין אותם כ ל ו ם ! ! !